Wszystkie usługi

Cała Polska
Wróć

E-recepty w Scanmed

E-recepty w Scanmed

Obecnie nasi Lekarze mają możliwość wystawienia e-recepty we wszystkich placówkach Scanmed.

  • Pacjent ma możliwość wykupienia leków w różnych aptekach (nie tracąc refundacji) lub częściowej realizacji e-recepty.
  • Pacjent nie musi już prosić o odpis - e-recepta jest dostępna w systemie każdej apteki.
  • Elektroniczną receptę można zrealizować w dowolnej aptece w Polsce -wystarczy podać kod e-recepty i PESEL lub pokazać e-receptę z e-maila lub wydruk informacyjny.
  • E-recepta jest zawsze czytelna. To eliminuje sytuacje, w których aptekarz nie może odczytać nazwy leku czy jego dawki. Nie ma więc ryzyka, że Pacjent otrzyma niewłaściwy lek.  

Wygodna kontynuacja leczenia

Lekarz na e-recepcie może zapisać Pacjentowi lek na 360 dni stosowania.Farmaceuta może jednorazowo wydać leki na 180 dni. Oznacza to że Pacjent może wykupić jednorazowo leki na okres 180 dni terapii. Ilość wydawanego leku będzie zależała też od tego, ile czasu upłynęło już od wystawienia recepty.Przykład: Jeśli lekarz zapisał nam lek miesiąc temu, a realizujemy receptę dopiero dziś – to będziemy mogli wykupić tylko tyle leku, ile zostało do końca okresu, na jaki został przepisany. Mając zapisane leki na pół roku - po miesiącu dostaniemy w aptece leki tylko na 5 miesięcy.

E-recepta ważna jest 365 dni od daty jej wystawienia lub „daty realizacji od” za wyjątkiem e-recepty:

  • na antybiotyk (ważność 7 dni),
  • na lek odurzający i psychotropowy (ważność 30 dni),
  • na preparat immunologiczny (ważność 120 dni).

Terminy realizacji recept papierowych pozostają bez zmian — 30 dni.

Lekarz będzie mógł oznaczyć termin realizacji e-recepty na 365 dni. W przypadku braku takiego oznaczenia, recepta w postaci elektronicznej nie będzie mogła być zrealizowana po upływie 30 dni od daty jej wystawienia albo naniesionej na recepcie daty realizacji „od dnia”.

Od 8 stycznia 2020 r. recepty są wystawiane w postaci elektronicznej. Wyjątkami od niniejszej zasady są m.in: recepty transgraniczne, recepty na leki z importu docelowego, recepty dla osób o nieustalonej tożsamości, sytuacja braku dostępu do systemu P1 – w tych przypadkach receptę wystawia się w postaci papierowej.

W razie awarii systemu e-zdrowie lub braku dostępu do internetu, lekarz wystawi receptę w postaci papierowej. Jeśli zaś apteka będzie miała problem z połączeniem internetowym i odczytaniem e-recepty w systemie, farmaceuta poprosi Pacjenta o pokazanie wydanej e-recepty, dowodu osobistego oraz podpisanie oświadczenia, następnie będzie mógł wydać lek.

Jeśli Pacjent ma założone Internetowe Konto Pacjenta:

  • może otrzymać e-receptę SMS-em lub e-mailem, zawsze też jest dostępna na Internetowym Koncie Pacjenta więc e-recepty nie można zgubić,
  • nie musi osobiście stawić się u lekarza, aby otrzymać kolejną e-receptę, (w przypadku choroby przewlekłej, po wcześniejszym ustaleniu z lekarzem)
  • może upoważnić dowolną osobę przez Internetowe Konto Pacjenta, która otrzyma e-receptę SMS-em i wykupi leki – nie trzeba samemu iść do apteki.
  • w każdej chwili może sprawdzić, jak przyjmować lek — na e-recepcie znajdzie informacje o przepisanym dawkowaniu
  • może sprawdzić dawkowanie leków przepisanych swoim dzieciom do 18. roku życia

Jak działa e-recepta

  1. Lekarz elektronicznie wystawi e-receptę
  2. Pacjent otrzyma:
    1. SMS z 4-cyfrowym kodem (jeśli posiada Internetowe Konto Pacjenta)
    2. e-mail z załączoną w PDF informacją o e-recepcie (jeśli posiada Internetowe Konto Pacjenta) 
    3. wydruk informacyjny
  3. w Aptece
    1. Należy podać 4-cyfrowy kod z SMS-a i PESEL (swój lub osoby,dla której kupowany jest lek)
    2. Należy pokazać e-receptę na telefonie aby farmaceuta zeskanował kod kreskowy. Można też podać z pliku PDF: 44-cyfrowy klucz dostępu(albo 4-cyfrowy kod dostępu wraz z numerem PESEL).
    3. Należy pokazać wydruk na podstawie którego farmaceuta wyda lek

Żeby móc otrzymywać recepty SMS-em lub e-mailem należy:

  1. Zalogować się na swoje Internetowe Konto Pacjenta - Internetowe Konto Pacjenta jest dostępne pod adresem pacjent.gov.pl. Do zalogowania się na IKP niezbędne jest posiadanie profilu zaufanego. Profil zaufany można bezpłatnie założyć na stronie internetowej: pz.gov.pl
  2. Następnie w zakładce „Moje konto” wybrać rodzaj powiadomień: SMS lub e-mail (albo jedno i drugie). Jeśli logujesz się po raz pierwszy, możesz już w pierwszym kroku podać swój numer telefonu i/lub adres e-mail, na który będziesz otrzymywać powiadomienia.

Internetowe Konto Pacjenta jest dostępne pod adresem pacjent.gov.pl. Do zalogowania się na IKP niezbędne jest posiadanie profilu zaufanego.

Więcej aktualności

Zapoznaj się z najświeższymi wiadomościami i artykułami o medycynie i zdrowiu.

Wszystkie aktualności
×

Strona stosuje pliki cookies w celu zapewnienia najlepszej jakości świadczonych usług, w celach statystycznych oraz analitycznych za Twoją zgodą wyrażoną poprzez ustawienia przeglądarki w urządzeniu. Możesz cofnąć zgodę zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji >>

Drogi użytkowniku!

Wykryliśmy, że możesz używać przestarzałej wersji przeglądarki która nie jest kompatybilna z naszą stroną. W celu uzyskania prawidłowego działania serwisu, prosimy o zaktualizowanie przeglądarki.

Kontynuuj mimo tego
Aktualizuj
Infolinia +48 12 629 88 00
Infolinia. Opłata za połączenie pobierana jest według stawek operatora.
Infolinia
Fundusze Europejskie - Wiedza, Edukacja, Rozwój Europejski Fundusz Społeczny