Komunikaty prasowe

Kampania społeczna #BezKomórki w SCANMED Szpitalu św. Rafała

2 czerwca br. w krakowskim Szpitalu św. Rafała odbyła się konferencja, która jest podsumowaniem trwającej już od ponad miesiąca akcji społecznej „Nie (przy)dzwoń za kierownicą”. Kampania promuje bezpieczną jazdę samochodem.  

Motorem napędowym, inicjującym akcję #BezKomórki/”Nie (przy)dzwoń za kierownicą” były statystyki. Wynika z nich, że aż co czwarty wypadek samochodowy w Polsce jest skutkiem rozproszenia uwagi przez korzystanie z telefonu w trakcie jazdy. Dlatego kampanię wsparło grono osób związanych z bezpieczeństwem na drodze oraz szereg mediów o zasięgu krajowym i lokalnym.

Na krakowskiej konferencji wystąpił rzecznik Komendy Głównej Policji, od początku aktywnie wspierającej akcję, oraz lekarze specjaliści z prywatnej przychodni Scanmed Multimedis.

- Jestem przekonany, że kampania „Nie (przy)dzwoń za kierownicą” już przynosi i nadal będzie przynosiła wymierne efekty w postaci świadomości zagrożeń wśród kierowców, a tym samym zmniejszenia liczby wypadków. Bo przecież na bezpieczeństwie, nas i naszych bliskich, najbardziej nam zależy. Skala tej akcji jest tak duża, że z pewnością dotrze do bardzo wielu kierowców, w tym kierowców zawodowych oraz ich pracodawców, którzy powinni zawsze inwestować w sprzęt głośnomówiący do samochodów – mówi insp. Mariusz Sokołowski, rzecznik prasowy Komendy Głównej Policji. 

Szpital św. Rafała, należący do Grupy Medycznej Scanmed Multimedis jest gospodarzem konferencji i jednym z partnerów akcji. Podczas debaty na temat konsekwencji, jakie ponoszą ofiary wypadków drogowych, wypowiadali się lek. med. Stanisław Szymanik, ordynator Oddziału Ortopedii w Szpitalu Scanmed Św. Rafała w Krakowie oraz Agnieszka Russek-Zając, ordynator Psychiatrycznego Oddziału Dziennego PSYCHE w Scanmed Multimedis.

- Najczęstszym zaburzeniem psychologicznym, występującym po udziale w wypadku samochodowym jest zespół stresu pourazowego. Osobie, która spowodowała wypadek samochodowy bardzo ciężko jest wrócić za kierownicę – stale odczuwa niepokój, niepewność, a nawet strach związany z prowadzeniem pojazdu. Nie ufa swoim umiejętnościom, dlatego każda podróż autem to dla niej ogromny stres. Silny zespół stresu pourazowego prowadzi do spadku poczucia bezpieczeństwa, trwałych zmian w osobowości, a nawet depresji - podkreśla Agnieszka Russek-Zając, ordynator Psychiatrycznego Oddziału Dziennego PSYCHE w Scanmed Multimedis.

Akcja dedykowana jest wszystkim osobom kierującym pojazdami, ze szczególnym uwzględnieniem kierowców zawodowych, a także ich pracodawców. Dzięki różnym kanałom komunikacji, których uruchomienie umożliwili i wsparli partnerzy akcji, kierowcy mieli szansę na bieżąco demonstrować swoje poparcie dla kampanii, m.in. wrzucając zdjęcia na Instagram i wieszając w samochodzie specjalne zawieszki sponsorowane przez Grupę LOTOS.

Organizatorem akcji #BezKomórki jest firma Ecologic.io, zaś partnerami: Komenda Główna Policji, Grupa LOTOS, CorpoFlota, LeasePlan, Liberty Ubezpieczenia oraz Scanmed Multimedis.

Więcej informacji o kampanii społecznej na www.bezkomorki.pl i Facebooku.